Ontdek de must haves voor iedere webshop

admin

5 april 2022

Ben jij trotse eigenaar van een webshop? Dan wil jij natuurlijk niets anders dan constant de beste winkelervaring leveren aan jouw bezoekers. Wanneer deze ervaring goed is, dan is de kans namelijk ontzettend groot dat deze potentiële klanten een aankoop doen en zich gaan binden aan jouw bedrijf. Hoe meer bezoekers dit doe, hoe beter jouw maandelijkse omzet wordt. Om ervoor te zorgen dat vrijwel iedere bezoeker gaat converteren hebben wij in deze blog een aantal tips opgesteld die volgens on zeker niet mogen ontbreken op jouw webshop. Lees snel verder en wie weet heb jij binnenkort een flink aantal meer bestellingen!

1. Een over ons pagina

Al jaren is een ‘over ons pagina’ de manier om meer vertrouwen te winnen bij potentiële klanten. De voornaamste reden hiervoor is dat iemand sneller geneigd is een aankoop te doen wanneer diegene een emotionele binding heeft met het desbetreffende bedrijf. Met een speciale ‘over ons pagina’ krijg je de mogelijkheid om een stukje geschiedenis of een ander belangrijk detail van jouw bedrijf naar voren te laten komen. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de missie en visie. Niet voor niets is deze pagina de steunpilaar van jouw webshop. Ontbreekt een ‘over ons pagina’ op jouw webshop? Dan hebben potentiële klanten een slecht beeld van wat jouw bedrijf betekent voor de maatschappij en zonder deze betekenis ben je niets meer. 

2. Unique Selling Points

In het verleden heb je hoogstwaarschijnlijk wel eens gelezen over de unique selling points, oftewel de USP’s. Dit is tegenwoordig een ontzettend belangrijk onderdeel voor iedere webshop aangezien dit de onderscheidende factor is van jouw bedrijf. Door dit op een duidelijke en overzichtelijke manier terug te laten komen op jouw webshop kan de bezoeker in een oogopslag zien wat jouw kernwaarden zijn. Hiermee maak je de overweging van een potentiële klant om uiteindelijke een aankoop te doen een stuk eenvoudiger. Wanneer je de unqiue selling points combineert met klantreviews, servicevoorwaarden en een ‘over ons pagina’, dan maak jij jouw webshop in één klap onderscheidend van de concurrenten.

3. Populaire betaalmethodes

Wanneer je bovenstaande punten inmiddels hebt doorgevoerd op jouw webshop, dan heb je waarschijnlijk al gemerkt dat er meer conversies plaatsvinden. Om dit te blijven stimuleren is het noodzakelijk om alle populaire betaalmethodes toe te voegen. Deze betaalmethodes zijn bij de potentiële klanten bekend en zorgen ervoor dat zij hierdoor meer vertrouwen krijgen in jouw webshop. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan iDEAL, Creditcard, PayPal, Klarna en Bancontant. Vooral de betaalmethode Klarna heeft in een korte tijd de harten van vele online shopper veroverd. Dit komt doordat zij hiermee gemakkelijk kunnen achteraf betalen. De potentiële klanten krijgen hierdoor eerst de bestelling geleverd om pas daarna te betalen. Op die manier geef je hen de gelegenheid om jouw producten enkele dagen te proberen. Een echte win-win als je het ons vraagt!