Goed gevonden worden in Google

admin

7 maart 2017

Voor veel ondernemers is het een wens om goed gevonden te worden in Google. Want: hoe hoger in Google, des te meer bezoekers dit oplevert, des te groter de kans is op (nieuwe) klanten. En iedere ondernemer wil uiteindelijk toch zoveel mogelijk geld verdienen. Echter, het verkrijgen van een hoge positie in de organische zoekresultaten is nog niet altijd even gemakkelijk. We praten hier over SEO. En bij SEO komen heel wat factoren om de hoek kijken. Het lukt niet 1,2,3 om je website hoog in Google te krijgen. In deze blog kijken we naar verschillende belangrijke factoren als het gaat om het optimaliseren van je website voor een hogere positie in Google.

Techniek, content en links

Bij SEO zijn er drie belangrijke peilers:

  • Techniek

Kortweg gezegd komt het erop neer dat je website snel & technisch vriendelijk ingezet moet zijn voor Google. Voorbeelden hiervan zijn geen onnodige code en goed ingerichte meta data.

  • Content

Het is belangrijk dat zoekmachines weten waar je website over gaat. Dat kun je vertellen door middel van goede content. Heb je een website over bloemen? Vertel dan over bloemen over je website. Ga bijvoorbeeld bloggen, dat vinden zoekmachines heel leuk en daar zal je voor gewaardeerd worden.

  • Links

De derde pijler is het aantal verwijzende links naar je website en de kwaliteit daarvan. Het is belangrijk om goede & sterke verwijzende links van waardevolle websites te hebben, zodat je website stijgt in autoriteit.

Aan de slag met SEO

Wil je aan de slag gaan met SEO? Dan is het aan te raden om SEO advies in te winnen. Wat zijn bijvoorbeeld belangrijke trefwoorden waar je snel op kunt scoren en wat is de concurrentie? SEO advies kan hier een passend antwoord op geven en een plan voor je maken.