Dit doet een SEO bureau
24 september 2019
Het internet is voor ondernemers een belangrijk platform geworden. Veel ondernemers kiezen ervoor om een website te laten maken. Er zijn zelfs ondernemers die geen kantoor of winkel hebben, maar zich volledig op de online wereld richten. Besef jij hoe belangrijk het internet voor jouw onderneming kan zijn? Dan is het geen slecht idee om in online marketing te investeren. Naast dat je een website of webshop nodig hebt, moet je platform ook nog gevonden worden op het web. Wanneer consumenten op zoek gaan naar een bedrijf dat bepaalde diensten aanbiedt, gebruiken ze hiervoor meestal zoekmachines. Vooral de Google zoekmachine wordt ontzettend veel gebruikt. Het is dus van belang dat jouw platform snel gevonden wordt in de zoekmachines. Dit is waar een SEO bureau je bij kan helpen.
Search Engine Optimization
Wanneer je een SEO bureau inschakelt, helpt dit bedrijf je om beter vindbaar te worden in de zoekmachines. Hiervoor worden verschillende technieken toegepast. SEO optimalisatie bestaat dus uit veel verschillende technieken. Je kunt deze technieken onderverdelen in technieken die op je eigen platform worden toegepast (onpage technieken) en technieken die op andere websites worden toegepast (offpage technieken). Een professioneel zoekmachine optimalisatie bureau zal zowel gebruik maken van onpage als offpage technieken om goede resultaten te behalen.
Offpage technieken
Er zijn verschillende technieken die een SEO specialist op externe pagina’s toe kan passen. Zo zal een SEO bureau je bijvoorbeeld kunnen helpen om een goed Google – Mijn Bedrijf profiel te creëren. Potentiële klanten die op jouw bedrijf zoeken, krijgen zo meer gegevens te zien. Het is bijvoorbeeld erg handig als men de openingstijden van je bedrijf online terug kan vinden. Daarnaast helpt het ook als iemand direct een beeld van je bedrijf krijgt.
Een andere offpage techniek is linkbuilding. Deze techniek kan zeer effectief zijn, maar moet wel door het juiste SEO bureau uitgevoerd worden. Als de techniek niet goed toegepast wordt, kunnen de resultaten namelijk erg tegenvallen. Het kan in dit geval zelfs ten koste van je vindbaarheid gaan.
Onpage technieken
Ook op je website zelf kunnen er vaak veel optimalisatie technieken toegepast worden. Je website wordt aan de hand van tientallen verschillende factoren beoordeeld. Een SEO bureau zorgt ervoor dat je in de ogen van een zoekmachine beter zal scoren. De technieken dienen echter ook zo toegepast te worden dat het nooit ten koste van je bezoekers gaat. Zo dient de content bijvoorbeeld SEO geoptimaliseerd te worden, zonder dat de content minder leesbaar wordt. Dit is slechts één voorbeeld van een onpage SEO techniek, maar er zijn nog veel meer belangrijke technieken die onpage toegepast worden. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het creëren van een goede interne linkstructuur.
Huur jij een SEO bureau in?
Als je hebt besloten dat je een SEO bureau in gaat huren, is het belangrijk dat je goed nadenkt over welk bedrijf je inschakelt. De resultaten van zoekmachine optimalisatie kunnen enorm verschillen, afhankelijk van welk SEO bureau je kiest. Als je voldoende onderzoek doet naar de verschillende opties, heb je echter niks te vrezen.
Bron: Ranking Masters